İkinci elde düşüş başladı!
İSTANBUL (IGFA) – Türkiye’de son iki yıldır sürekli artan ikinci el araç fiyatları, son dönemde duraklamanın ardından düşüş eğilimine girdi. Değişen fiyatlar konusunda kamuoyunu doğru bilgilendirmeyi amaçlayan Türkiye’nin önde gelen ikinci el araç platformu VavaCars, araç satın almak isteyenlere fikir vermek amacıyla her ay yayınlamayı planladığı ‘VavaAI Fiyat Endeksi’nin Eylül ayı sonuçlarını açıkladı. araç.
VavaCars’ın, Türkiye’nin en gelişmiş fiyatlandırma ve satış algoritmalarından birini temel alarak geliştirdiği, kamuya açık bilgilerle kendi bilgilerini birleştirerek ve analiz ederek ikinci kez yayınladığı fiyat endeksine göre, ikinci el araç fiyatları ortalama yüzde 8 düştü. Eylül ayında bir önceki aya göre yüzde Online ilan sitelerindeki yüksek fiyatlara rağmen yaşanan düşüş, reel piyasalarda da derinden hissedildi. Endeks sonuçlarını değerlendiren VavaCars Perakende Küme Lideri Serdıl Gözelekli, fiyatların düşmesiyle birlikte ikinci el araç satın almanın avantajlı hale geldiğine dikkat çekti.
Türkiye’nin en gelişmiş fiyatlandırma ve satış algoritmalarından biri olan VavaCars bilgileri ile kamuya açık bilgiler ışığında geliştirdikleri VavaAI fiyat endeksi ile kamuoyunu bilinçlendirmeyi hedeflediklerini belirten Serdıl Gözelekli, “Yüksek Sıfır araç fiyatlarındaki artış, ihtiyaçlarını karşılamak isteyen kullanıcıların ikinci el otomobillere olan talebinin yüksek olduğunu gösterdi. Bu noktada 2023 yılının ilk yarısında yüksek fiyat artışları yaşandı. Takip eden dönemde Ticaret Bakanlığı’nın aldığı önlemler ve piyasaların sakinleşmesiyle ikinci el fiyatları uzun bir aradan sonra ilk kez geriledi. eylülde. Rakamlara göre ikinci el araç fiyatları eylül ayında bir önceki aya göre ortalama yüzde 8 oranında düştü. En büyük fiyat düşüşü önce A, sonra D segmentinde görüldü” dedi.
Fiyat düşüşünün nedenlerini değerlendiren Serdıl Gözelekli, “Araştırmamızda elde ettiğimiz sonuçlar, online platformlarda gösterilen fiyatlar ile gerçek piyasa fiyatları arasındaki farklara dikkat çekiyor. İnternet reklam sitelerindeki yüksek liste fiyatlarına rağmen gerçek marketlerdeki yüzde 8’lik düşüş gerçek verileri içeriyor. Bu durum ikinci el araç alım satım sürecinde doğru bilgiye ulaşmanın önemini ortaya koyuyor. “Bu bilgiler ışığında ikinci el araç pazarındaki değişiklikleri yakından takip etmeye ve doğru değerlendirmelere dayalı bilgileri paylaşmaya devam edeceğiz.”