Çin’in Hizmet İhracatı ve İthalatı 2022’de Arttı
PEKİN, 6 Eylül (Xinhua) — Çin’in toplam hizmet ithalat ve ihracat hacmi, bir önceki yıla göre yüzde 8,3 artışla 2022’de 889,1 milyar ABD dolarına ulaştı. Çin, bu alanda dünyanın ikinci büyük ülkesi konumunu üst üste dokuzuncu yıldır korudu.
Ticaret Bakanlığı öncülüğünde hazırlanan ve devam eden 2023 Çin Uluslararası Hizmet Ticaret Fuarı’nda (CIFTIS) düzenlenen bir forumda yayınlanan 2022 Çin hizmet ticaretini geliştirme raporuna göre, offshore hizmetlerde dış kaynak kullanımı hacmi giderek artıyor. sektördeki dönüşüm ve güncellemelerin etkileri açıkça görülüyor.
Ticaret Bakan Yardımcısı Wang Shouwen, Çin’in hizmet şubesinin bu yılın ilk yarısında GSYİH’nın yüzde 56’sını oluşturduğunu, ekonomik büyümeye yüzde 66 katkı sağladığını, Çin’deki yabancı yatırımın yüzde 70’inin hizmetlere gittiğini söyledi.
Dijital kültür, dijital finans, internet sağlık hizmetleri, çevrimiçi eğitim ve akıllı lojistik gibi gelişen segmentler Çin’de büyümeye devam ederek hizmet sektöründeki uygulama senaryolarını önemli ölçüde genişletiyor.
Rapora göre, 2022 yılında dijital olarak sunulabilecek hizmetlerin ihracatı 210 milyar doları aşarak toplam hizmet ihracatının yüzde 50’sinden fazlasını oluşturdu.
“Açıklık gelişmeyi getirir, işbirliği karşılıklı yarar sağlayan bir gelecek yaratır” temasıyla 2023 CIFTIS, 2-6 Eylül ortasında Pekin’de gerçekleşecek. Fuara 80’den fazla ülke ve uluslararası kuruluş katılırken, 2.400’ün üzerinde firma fiili katılımla stantlarda yer alıyor.